השתנות, חכמים רבים דברו עליה. אמרו:
"שהדבר היחיד הקבוע בחיים הוא השינוי."
"שהחיים הם נהר, ואיש אינו יכול לחצות את אותו נהר פעמיים, שכן הוא ואף הנהר אינם עוד אותם הדבר."
🌳נזמין במשחק לתרגל עם הילדים השתנות-
בחילופי תפקידים ובחילופי קבוצות.
ללמוד להתגמש, לא להתקבע בחיים.
לשחרר קנאות קבוצתית ולפגוש את ה"יריב" בכבוד ובאמפתיה.
כי עוד רגע, בסוף המשחק.
החיים ממשיכים.והילדים זה לצד זה, ימשיכו את מסעם.
פוסט זה הוא חלק מסדרה של משחקים המזמנים השתנות
משחק מס' 2- ברווזים וברבורים
לאיזה גיל: מכיתה ב' ומעלה
כמה ילדים: לפחות 10
ז'אנר: משחק מגרש- מסוג משחק שמזין את עצמו
ערכים- השתנות- החלפת קבוצות
ארגון המשחק:
- מחלקים את המרחב למגרש. לכול קבוצה מגדירים קו רחב (לפחות 20 מטר) שהוא השער - זה האזור שבו הם מוגנים
- מחלקים את הקבוצה ל2 קבוצות- קבוצת ברבורים וקבוצת ברווזים- כל קבוצה עומדת בשורה על הקו שלה
מהלך המשחק:
- במחיאת כף של המורה- כל ילד רשאי לעשות צעד (גודל הצעד לפי רצונו של הילד).
- ככה ממשיכים למחוא כפיים עד שהקבוצות קרובות זו לזו לכיוון הקבוצה היריבה .
- כשהמורה מחליט- הוא מכריז "בררררר….." ואז אומר - ברווזים או ברבורים…
- הקבוצה שהוכרז השם שלה- היא הקבוצה התופסת- המשימה שלה היא לתפוס בנגיעה כמה שיותר ילדים מהקבוצה היריבה.
- הקבוצה הבורחת - המטרה שלה לרוץ חזרה מעבר לקו שלה. שזה האזור הבטוח שבו אסור לתפוס.
- כל מי שניתפס עובר להיות בקבוצה שתפסה אותו. לדוגמא- אם אני ברבור ואני נתפסתי על ידי ברווז- אז בסבב הבאה אני ברווז…
הערות וטיפים למשחק
- אין פסילות- מי שנתפס פשוט עובר לקבוצה שנייה.
- גודל הצעד שהילדים יבחרו לעשות משקף את הרצון של הילד שלהם לנצח מול הזהירות. לרוב ילדים הישגיים יקחו צעד גדול. והזהירים יקרו צעד קטן
- המשחק דורש תשומת לב וערנות לקריאה. הבנה מהירה של הסטואציה - האם אני תופס או בורח.
- היו מקרים שילדים "יתפסו בכוונה". על מנת לחזור לקבוצה שלהם. - ממליץ לא להעיר להם. אם הקבוצה מתרעמת על כך - ממליץ להמשיך את המשחק על מנת לשמור את האנרגיה שלו. ובחלק שבו אנחנו מעבדים את החוויה של הילדים במשחק הייתי מציף את זה . כמובן בהתאמת גיל- בגילאים הצעירים הייתי מביא סיפור מרפא- בגדולים יותר הייתי מביא את זה לדיון ולשיתוף.