ז'אנר משחקי ההווי הם משחקים לשעשוע וגיבוש הקבוצה. הם מזמנים יצירתיות, תיאטרליות, הומור וחדות מחשבה. אילו המשחקים שאנו משחקים סביב המדורה, סביב שולחן האוכל בבית, במהלך עצירה בטיול או כשאנו בין לבין משבצות או בהמתנה… לפניכם רשימה של משחקים מז'אנר זה. הרשימה תעודכן משבוע לשבוע.
1. פתקיות טבע:
אפשר לשחק את זה ב3 ווריאציות
ווריאצה 1- קבוצה מול קבוצה- בכל שלב. עולה נציג מקבוצה אחת ששולף פתקים מהכובע ומציג אותם לקבוצה שלו. הוא משחק על זמן, לרוב דקה וחצי זה טוב. על כל זיהוי של הקבוצה את הפתק שהוא מציג . הם מקבלים נקודה.
ווריאצה 2- משחק קבוצתי של כולם. כל פעם עולה נציג אחד שמציג את הפתקים לכל הילדים על זמן קצר (דקה). המשימה של הקבוצה היא להצליח לגלות את כל הפתקים של השלב בכמה שפחות ילדים
ווריאצה 3- זוגות, מתחלקים לזוגות. ועובדים בסבב. כל פעם זוג אחד מקיים את המשחק. כשאחד מציג והשני מנחש. הם שומרים את הפתקים שהצליחו לזהות. בסוף הזמן שהוגדר. הכובע עובר לזוג הבאה. סופרים בסוף כל שלב כמה נקודות יצא לכול זוג.
הערות
2. אמת ושקר-כריש מקסיקני.
הגרסה הקלאסית- זהו משחק פשוט. שבו כל פעם ילד אחר מספר 2 סיפורים הקשורים לחייו. זו גם דרך להכיר אחד את השני. סיפור אחד הוא אמת והסיפור השני או שקר. ועל הקבוצה לנחש מה נכון.לאתגר. אפשר לעשות 3 סיפורים. 2 שקר , אחד אמת.
הכריש המקסיקני- כל פעם בוחרים נציג אחר שיוצא מהמעגל. הוא מתרחק ודואגים שלא ישמע את מה שנאמר. המדריך מביא איזה מושג, מילה שכנראה הילדים לא מכירים. לדוגמא "רושה" (האבן הסוגרת בראש קשת אבנים). בוחרים 4 נציגים. אחד מהם יגיד את האמת מה זה. השאר ימציאו איזה הסבר אחר שקרי שנשמע הגיוני למילה. קוראים חזרה לילד. ה4 ילדים מציגים בפניו את טענותיהם והוא צריך להחליט מי דובר אמת
משחק הדורש תיאטרליות ושיתוף פעולה פיזי. משתתף אחד בוחר מכונה כלשהי (מכונת כביסה, קו ייצור, שעון קוקייה) ומתחיל את פעולתה באמצעות תנועה וצליל החוזרים על עצמם. שאר חברי הקבוצה מצטרפים אליו בזה אחר זה, וכל אחד מוסיף חלק משלו, עד שנוצרת "מכונה אנושית" שפעולתה השלמה ניתנת לזיהוי על ידי שאר הקבוצה.
אפשר לשחק את זה בשתי ווריאציות- הראשונה היא, שמי שמתחיל את המכונה מכריז מה המכונה. וכל אחד מצטרף אליו.השנייה היא, שלא מכריזים, ומי שחושב שיש לו רעיון מה המכונה . מצטרף להיות חלק בה
5. מלך התנועות
בוחרים נציג שיצא מהמעגל. בורחים ילד מהמעגל שיהיה מלך התנועות. הוא מתחיל תנועה, וכול כמה זמן משנה אותה. על כל שאר ילדי הקבוצה לחכות אותו. קוראים לנציג חזרה למעגל כאשר כבר כולם עושים את התנועות. על הנציג לנחש מי מלך התנועות. יש לו 3 ניחושים.
6. מי אני חיות וציפורים? המשתתפים כותבים על פתק שם של חיה או ציפור. כל אחד מדביק את הפתק על מצחו של המשתתף שלפניו מבלי לראות את השם שקיבל. בתורו, כל משתתף שואל את כולם 3 שאלות "כן/לא" כדי לנחש את זהותו.
7. MTV
משחק שיתופי המשלב תנועה וקול. כל משתתף במעגל מוסיף תנועה וצליל קבועים משלו. עם כל ילד שעובר במעגל חוזרים על הרצף מהתחלה עד אותו הילד. כאשר המטרה היא ליצור רצף סינכרוני של צלילים ותנועה שחוזר על עצמו ברצף.
8. הפסיכיאטר
משחק ניחושים חברתי. משתתף אחד יוצא מהחדר (הפסיכיאטר). שאר המעגל מסכים על "כלל" סודי (למשל: "כולם צריכים לשקר", או "כל אחד עונה על השאלה שנשאלה לאדם שלפניו"). הפסיכיאטר נכנס חזרה ומתחיל לשאול שאלות אישיות (כגון: "בן כמה אתה?", "מה התחביב שלך?") כדי לגלות מהו הכלל הסודי המנחה את התשובות ה"מוזרות" של הקבוצה.
9. למרבה המזל ולמרבה הצער
משחק אלתור קבוצתי לבניית סיפור שרשרת אבסורדי ומצחיק. הסיפור נע קדימה בתורות, כאשר כל משפט חייב להתחיל באחת משתי המילים:"למרבה המזל..." – משפט זה חייב לשפר את מצבו של הגיבור או להכניס פיתול חיובי בעלילה."למרבה הצער..." – משפט זה חייב לסבך את המצב, להרוס את ההישג הקודם או להכניס בעיה חדשה לסיפור.אופן המשחק: מתחילים במשפט פתיחה ניטרלי (לדוגמה: "הדמות שלנו הגיעה לטירה עתיקה ונטושה..."). המשתתף הבא ממשיך ב"למרבה המזל...", אחריו המשתתף הבא ממשיך ב"למרבה הצער...", וכן הלאה עד שהקבוצה מחליטה שהסיפור הגיע לשיא או לסיום.
10. מעולם לא... (Never)
קלאסי, משחק היכרות חברתי. כל משתתף בתורו אומר הצהרה שמתחילה ב"מעולם לא..." (למשל: "מעולם לא שתיתי קפה"). כל מי שכן עשה את הדבר הזה, מרים אצבע ושומר אותה מורמת. עם כל הצהרה שהילד מסכים איתה, הוא מרים עוד אצבע. ילד שמגיע ל5 פסילות (5 אצבעות) מקבל משימה.
באהבה, משחקים עם סרג'יו